KOOP NU

ZWANGER WORDEN? LET OP JE VOEDING

Wie zwanger is, moet goed op haar voeding letten. Maar ook als je zwanger wilt worden, is het slim om alvast over je voeding na te denken. In principe kun je in de periode dat je zwanger probeert te worden, dezelfde voedingsadviezen aanhouden als voor eten tijdens de zwangerschap. Tegen de tijd dat je ontdekt dat je zwanger bent, is je kindje namelijk al volop in ontwikkeling.

Zwanger worden betekent nadenken over je eten

Het eten van gezonde voeding als je zwanger wilt worden, is goed voor jouw eigen gezondheid en die van je baby. Het is belangrijk om de juiste vitamines en voedingsstoffen binnen te krijgen. De volgende adviezen helpen je hierbij:

  • Eet verschillende soorten fruit en groenten.
  • Het eten van oesters, avocado’s, bananen en asperges kan je libido verhogen.
  • Eet voldoende proteïnen. Deze vind je in kip, vis, tofu en zuivelproducten.
  • Kies als je zwanger wilt worden voor voeding met voldoende ijzer. Dit zit onder andere in volkorenbrood en in vlees. IJzer zorgt voor voldoende energie en het voorkomt bloedarmoede tijdens de zwangerschap.
  • Onverzadigde (goede) vetten zijn goed voor je hormoonhuishouding. Smeer daarom halvarine op je brood, bak met een vloeibaar bak- en braadproduct of olie, eet regelmatig vette vis en neem af en toe als tussendoortje een handje verse ongezouten noten.

Als je een kindje wilt, is het bovendien belangrijk dat je voldoende foliumzuur binnenkrijgt. Hierdoor loopt je baby namelijk minder risico op een open ruggetje, een hazenlip of een open gehemelte. Omdat dit al van belang is vanaf de eerste weken dat je zwanger bent, kun je het beste al extra foliumzuur slikken zodra je weet dat je zwanger wilt worden. Via je normale voeding krijg je meestal niet genoeg van deze vitamine binnen.

Zwanger worden? Let ook op de voeding van je partner!

Het klinkt misschien gek, maar als je zwanger wilt worden is de voeding van je partner ook van belang. De volgende tips helpen om de kwaliteit van het sperma te verbeteren:

  • Eet elke dag minimaal 200 gram groente en twee stuks fruit.
  • Extra vitamine C bevordert de beweeglijkheid van sperma.
  • Zorg voor voldoende zink. Dit mineraal zit onder andere in vlees, vis, zaden, eieren en granen.

Heeft je man of vriend overgewicht? Dan is het goed om (samen) gezonder te gaan eten. Een gezond gewicht bevordert namelijk bij jullie allebei de vruchtbaarheid.

SNEL RESULTAAT ONZE PRODUCTEN ZWANGER WORDEN ZWANGER ZIJN MIJN BIOLOGISCHE
KLOK
KOOP NU